Returnering
Fortrydelsesret for forbrugere
Vi giver dig mulighed for at fortryde din ordre inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen gælder fra den dag, hvor du – eller en person angivet af dig, dog ikke transportøren – modtager varen fysisk. Det er ikke tilstrækkeligt at nægte modtagelse af pakken for at benytte din fortrydelsesret. Se mere under afsnittet om returnering. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du skrive til os på mail info@muru.dk. Du skal i mailen til gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret.
Når betalingen er gennemført, modtager du både en returseddel og pakkelabel, som kan downloades på kvitteringssiden eller via din e-mail.
Når vi modtager din returpakke, vil vi behandle den hurtigst muligt. Hvis betingelserne for retur er opfyldt, refunderer vi dit køb.
Vigtigt
De varer, du returnerer, må ikke være åbnet eller taget i brug. Hvis vi konstaterer, at emballagen er brudt, eller produktet er brugt, kan vi desværre ikke udbetale refusion.
Returnering
Når du gør brug af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger, inklusive eventuelle leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varen retur, eller du kan dokumentere, at varen er afsendt. Vi kan desuden kræve dokumentation for de varer, der returneres. Du afholder selv omkostningerne ved returnering. Returvarer skal sendes med GLS og afleveres i en GLS pakkeshop. Vi anbefaler, at du gemmer din kvittering som bevis for afsendelse.
Hvis du glemmer at afhente din pakke
Hentes din pakke ikke i den valgte GLS pakkeshop inden fristen, sendes pakken retur til os. Vi betaler for returfragten, men ønsker du pakken sendt igen, opkræver vi 70 kr. for retur- og ny fragt. Hvis du ikke ønsker pakken gensendt, refunderer vi ordren minus 35 kr., som dækker returfragten.
Reklamationsret
Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret, der dækker fejl ved produktet, som skyldes materiale- eller produktionsfejl. Reklamationsretten dækker ikke skader forårsaget af forkert brug eller manglende vedligeholdelse. Ønsker du at reklamere over en vare, skal du kontakte på info@muru.dk eller telefon 48887272. For at vi kan behandle din reklamation, skal følgende være opfyldt:
- Fejlen/manglen skal rapporteres inden for rimelig tid efter, at den er opdaget
- Reklamationen skal ske inden for 24 måneder fra købsdatoen
- Ordrenummeret skal oplyses • Fejlen skal beskrives tydeligt, og der skal vedhæftes billeder
- Varen skal være korrekt behandlet og vedligeholdt
Muru dækker alle omkostninger ved returnering af mangelfulde varer eller fejlleverancer og refunderer både købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger.
Transportskader
Hvis din vare er blevet beskadiget under transport, skal du straks kontakte vores os på e-mail.
Det er vigtigt, at du:
- Tager billeder af pakken, både inden og efter åbning
- Gemmer alt emballage som dokumentation
- Kontakter os hurtigst muligt, helst inden for 24 timer Synlige skader bør også rapporteres til fragtmanden ved levering.
Mangelfulde eller forkerte varer
Hvis du modtager en mangelfuld eller forkert vare, kan du vælge:
- At returnere varen og få refunderet købsprisen samt alle leveringsomkostninger.
- At beholde varen og få en prisreduktion. Kontakt vores kundeservice med dit ordrenummer, en beskrivelse af problemet og billeder, der dokumenterer defekten.
Vi dækker returfragten og refunderer beløbet, når vi har modtaget og behandlet varen.